Před spuštěním EET na svých provozovnách, nebo eshopech, musí každá firma nejprve zažádat o tzv. „autentizační údaje“.
Jsou dva způsoby, jak to udělat:
Na daňovém portálu
Na webu http://adisspr.mfcr.cz/adistc/adis/idpr_pub/eet/eet_sluzby.faces klikněte na odkaz „Žádost o autentizační údaje do EET“. Formulář je uživatelsky dost nepoužitelný. Ve zkratce funguje tak, že na této stránce v pravém sloupci dole najdete odkazy „úvod“, „Záhlaví“, „Poplatník“ „Zabezpečení“ a „Závěr“. Klikáním na ně vyplníte jednotlivé části formuláře.
Po dokončení žádosti obdržíte své údaje do datové schránky.
Pozor - heslo, které zadáváte při žádosti o certifikát si dobře uložte, bez něj nelze certifikát používat!
Na finančním úřadě
Údaje dostanete na místě v zapečetěné obálce
Se svými autentizačními údaji se přihlásíte do webové aplikace Elektronické evidence tržeb (opět na stránce http://adisspr.mfcr.cz/adistc/adis/idpr_pub/eet/eet_sluzby.faces kliknete na „Správa údajů evidence tržeb“). Zobrazí se Vám přihlašovací formulář. Zde zadáte údaje, které jste získali v předchozí kapitole.
Po přihlášení musíte nejprve vyplnit informace o svých provozovnách. Je na podnikateli (platí to alespoň v době psaní tohoto článku), zda bude potřebovat pro každou provozovnu samostatný certifikát, nebo bude mít pro všechny pouze jeden.
Po vyplnění obdržíte tzv. certifikát.
Jakmile budete mít svůj certifikát, ozvěte se nám. Vyřešíme s Vámi jeho instalaci. V případě, že nejste našim klientem, kontaktujte svého dodavatele řešení pro EET.