Eshop s napojením naEET

DPH od 1.7.2021 a OSS (One Stop Shop)

Od 1.7.2021 se na prodeje z eshopů rozšiřuje tzv. One Stop Shop (zkráceně OSS)

Co je OSS

OSS (dříve MOSS) je systém pro jednotnou platbu daně v rámci celé EU.

V praxi to znamená, že pokud prodáváte koncovým zákazníkům v rámci EU (a nesplňujete všechny níže uvedené výjimky), můžete si vybrat daňový portál libovolného státu EU (nejspíše ČR) a přes něj odvádět DPH ze všech příslušných plnění

Tím se výrazně zjednodušuje předchozí stav, kdy jste museli dovádět daň samostatně, v každém státe zvlášť.

Výjimky – kdo OSS nemusí řešit

Registrace k (M)OSS nemusí provádět ten, kdo splňuje všechny následující výjimky

  • Za tento i předchozí rok jste nepřekročili poskytnutí služeb za 10 000 EUR (počítá se za každý rok zvlášť); a zároveň
  • Poskytovatel má sídlo, bydliště nebo se obvykle zdržuje jen v jednom členském státě; a zároveň
  • služby jsou poskytovány osobám nepovinným k dani (a tyto osoby se nacházejí v jiném členském státě)

Jak nastavit eshop

Pokud nesplňujete všechny výše  uvedené výjimky, jste povinni se od 1.7.2021 registrovat do systému OSS.

Pokud jste již registraci provedli, je potřeba nastavit eshop tak, aby o vaší registraci věděl. To provedete následovně:

  1. Přihlaste se do administrace
  2. Přejděte do Nastavení / Nastavení
  3. Klikněte na záložku provozovatel
  4. U políčka DIČ klikněte na odkaz zpřesňující nastavení
  5. U volby "Jsem zaregistrován do systému OSS" zvolte ANO

Závěr

Informace v tomto článku prosím vždy konzultujte se svým účetním, který zná přesně specifika vaší firmy, výjimky, výši obratu a bude připravovat podklady pro podání OSS. Informace vždy zkontrolujte proti aktuálně platné legislativě

Zaslat dotaz k tomuto modulu