Pokud na eshopu prodáváte alkohol, nebo jiný sortiment, který vyžaduje ověření věku nakupujícího, zde najdete porovnání několika oblíbených přístupů, jak tento požadavek splnit
Na začátku je třeba upozornit, že existují dva základní požadavky:
Tento článek se věnuje pouze druhé možnosti – zamezení prodeji
Tento způsob nedoporučujeme, neboť jakýkoli dialog zobrazený přes obsah stránky brání v indexaci obsahu vyhledávači, může vést dokonce až k penalizaci.
Pokud se k takovému řešení opravdu musíte uchýlit, použijte jej pouze na stránkách, které jej vyžadují (např. jen v detailu produktu, nebo jen v konkrétní kategorii). Nikdy ne na celém webu.
V eshopech Binargon je možno ke každému produktu zadat věk, kterého musí zákazník dosáhnout, aby mohl objednávku dokončit. Pokud takový produkt vloží do košíku, zobrazí se mu v pokladně pole pro zadání věku a výzva k jeho vyplnění.
Někteří dopravci nabízejí příplatkovou službu „ověření věku“. Dopravce pak před předáním zásilky zákazníkovi vyžaduje předložení dokladu, kterým ověří věk nakupujícího. Toto je námi doporučované řešení, neboť zákazníka neobtěžuje při nákupu, zároveň jej zákazník nemůže obejít.
Jedinou nevýhodou může být, že dopravci umí ověřit pouze plnoletost. Nedokáží tak ověřit jakýkoli věk, ale jen 18+. U běžně prodávaného zboží by to ale neměla být překážka.