Zboží a chybějící data z frontendové části konverzního kódu

Přišlo vám od seznamu (zboží.cz) následující upozornění?

měření zbozi.cz vyplo kvůli závažným chybám
Opakovaně jsme zaznamenali chybějící data z frontendové části konverzního kódu (JavaScript). Buď data z frontendové části nezasíláte, nebo je zasíláte kódem Omezeného měření.

Co je to měření konverzí?

Měření konverzí je krátký kus kódu, který umožní seznamu vyhodnocovat úspěšnost vašich reklamních kampaní a prodejů na zboží.cz. Měří jak samotné návštěvy, tak objednávky.

Jak funguje (sjednocené) měření konverzí zboží.cz a dalších „Seznamáckých“ služeb

Pokud jste v nastavení eshopu aktivovali propojení se zboží.cz, odesílají se seznamu data o návštěvách dvěma způsoby

  1. Neviditelným způsobem (tzv. backendové měření) – tedy měření na straně serveru. Uživatel nemůže tuto komunikaci nijak ovlivnit, neprobíhá v prohlížeči a data se odešlou vždy.
  2. Scriptem vloženým do stránky (tzv. frontendové měření) – tedy malým kódem, který běží přímo v prohlížeči návštěvníka.

Oba kódy se spouští současně.

Hlášení, které jste od seznamu obdrželi v podstatě říká, že seznam obdržel data z prvního bodu (pro uživatele neviditelný způsob na serveru), ale ne z bodu číslo 2 (neproběhl script v prohlížeči)

 

Čím je to způsobeno? Blokátory reklam

Na několika našich eshopech jsme společně se seznamem provedli měření a kontrolu všech scriptů. Script, který do všech našich eshopů vkládáme stejně je i dle seznamu vložen správně.

Proč se tedy návštěva nezměří? Uživatelé používají blokátory reklam. – takový systém dle globálních statistik používá až 46.2% procent uživatelů ve věku 16-24 let. (dle dat z 2023)

Čím to způsobeno není

Prověřili a vyloučili jsme mimo jiné tyto možnosti:

  1. GDPR a Cookies Souhlasy nehrají roli - Scripty seznamu jsou do stránky vloženy vždy. Pokud uživatel udělí souhlas, je scriptu seznamu tato informace předána a ten upraví své chování (neposílá anonymní data). Stejně tak ze strany eshopu není seznamu předán žádný osobní údaj (např. email)
  2. Omezené měření nepoužíváme – Scripty seznamu, které eshop do stránky eshopu vkládá jsou vždy vkládány novým (sjednoceným) kódem měření. Staré (tzv. omezené měření), které seznam zmiňuje, na eshopech nepoužíváme.
  3. Chyba v jiném (cizím) scriptu – Jak ze strany Binargonu, tak ze strany seznamu, došlo ke kontrole dvou vybraných eshopů a nebyla nalezena žádná jiná chyba, která by mohla zastavit měření konverzí. K měření konverzí nedojde ani v případě, že do eshopu žádný další cizí kód vložen není.

 

Řešení bohužel neexistuje

Pokud má uživatel ve svém prohlížeči vložen blokátor reklam, nemá stránka žádný způsob, jak potřebný frontendový script spustit.

Zaslat dotaz k tomuto modulu